Marketing AfiliatMarketing

7 greșeli care îi împiedică pe unii afiliați să aibă rezultate

Rezultatele în marketing afiliat depind de cele mai multe ori de modul în care privim și tratăm acest business. De aceea, sunt unele greșeli care îi țin pe loc pe mulți afiliați, și care-i împiedică să progreseze și să aibă rezultate în marketingul afiliat. Unele greșeli pe care le voi descrie în continuare le-am făcut și eu. Voi menționa sincer acolo unde am greșit, astfel încât alți afiliați să învețe din greșeli, nu să le facă și ei.

1. Îi copiază pe alții

Scopul unor afiliați este acela de a găsi cu orice preț proiectele altor afiliați de top sau care au rezultate. După ce le-au găsit, sau cred că le-au găsit, nu fac altceva decât să copieze conținutul, recomandările de produse, formatul articolelor, până chiar și butoanele sau alte lucruri din site.

Sau când un afiliat postează pe grup rezultatele la un anumit advertiser, alții întreabă care e acel advertiser, pentru ca mai apoi să-l promoveze și ei (prin conținut sau PPC), crezând că vor obține aceleași rezultate.

Însă acești afiliați încearcă să fie doar o copie a originalului și nicidecum nu vor avea rezultate. De cele mai multe ori pierd timpul căutând și imitându-i pe alții în loc să-și folosească acel timp pentru a lucra la proiectul lor.

Faptul de a-i copia pe alții, e ca și cum tu, un simplu amator în bucătărie, încerci să faci o rețetă de pe internet a unui chef bucătar cu zeci de ani de experiență. Crezi că-ți va ieși sau că vei da același gust mâncării ca acel bucătar? Puțin probabil.

La fel e și în afiliere. Nu poți copia „rețeta succesului” unui afiliat și să te aștepți să ai aceleași rezultate. În spatele proiectelor acelor afiliați, sunt ani de muncă și testare de metode de promovare, pe care nu ai cum să le înveți în doar câteva zile, copiind ce fac alții.

Sfat: Nu e greșit să te inspiri de la alții, dar nu-i copia. Mai degrabă fi creativ, dă o notă personală proiectului tău, îmbunătățește-l și implementeză lucruri unice, diferite de ce fac alții.

2. Renunță prea repede din lipsă de rezultate

Unii afiliați se așteaptă ca succesul și banii să vină peste noapte. Când nu se întâmplă așa, devin dezamăgiți și renunță prea ușor, până ce nici n-au încercat.

Am trecut și eu prin această situație. Am fost dezamăgit că nu aveam cifre (click-uri, conversii) în dashboard-ul platformelor de afiliere, și voiam cât mai repede să văd rezultate.

De aceea am început să promovez prin PPC (nu la nivel profesionist) și am investit mulți bani prin această metodă de promovare. Însă am ieșit foarte mult pe minus, nici măcar pe zero. Aveam cifre în platforme, dar nu eram mulțumit rezultate. O dată cu oprirea campaniilor pe care nu le puteam susține financiar, s-au oprit și acele rezultate de moment.

Proiect Marketing Afiliat

Te regăsești și tu în imaginea de mai sus? Eu da 😅. De foarte multe ori aveam o idee de proiect care mi se părea genială, și îmi tot imaginam ce voi face pe acel site. Apoi cumpăram hosting+domeniu.

Am făcut de multe ori așa, și am renunțat la multe domenii/proiecte din lipsă de motivație, lipsă de rezultate sau alți factori. Din această cauză, în cei 3 ani de când cunosc afilierea, au fost perioade de câteva luni bune, când am renunțat la tot și nu am mai făcut nimic.

De câteva luni încoace am început să-mi schimb optica privitor la rezultate și să am răbdare. Astfel am început proiectul Recenzino.ro, despre care am scris și pe blog. De când l-am lansat, am încercat să mă țin de el, și pe cât se poate, să fac ceva, oricât de puțin în fiecare zi la el.

Succesul în marketingul afiliat necesită timp și efort constant, în special dacă vrei să te bazezi doar pe trafic organic. Nu te descuraja de rezultatele mai lente de la început. Rămâi perseverent, lucrează la proiectul tău, ai încredere în el, și rezultatele vor veni cu siguranță.

3. Se concentreză doar pe vânzări în loc să ofere conținut valoros utilizatorilor

Sunt unii afiliați care promovează în mod excesiv, chiar agresiv, link-urile de afiliere în speranța că poate poate persoana dă click și vor cădea ceva comisioane din cer. Chiar am văzut la unele proiecte, că includ în articole zeci de produse, butoane imense cât site-ul și o mulțime de bannere doar pentru a forța vizitatorii să dea click pe ele.

Însă oamenii sunt sătui de promoții și reclame și își vor da seama imediat că doar încerci să-i agasezi cu promoții și să le bagi produse pe gât, de care nu au în realitate nevoie.

Bombardarea constantă a publicului cu conținut promoțional și link-uri de afiliere, fără a oferi informații valoroase sau a le rezolva problemele, poate duce la pierderea încrederii acestora în siteul tău.

Acesta este modul greșit de a aborda afilierea! Vezi exemplele de afară care pun foarte puține link-uri în articole sau uneori le pun în text, fără să aibă neapărat un CTA anume, dar care în schimb oferă mult conținut valoros în acele articole.

Sfat: Concentreză-te pe crearea de conținut valoros care va ajuta cu adevărat publicul, iar comisioanele vor veni în mod natural și vei câștiga încrederea utilizatorilor.

4. Se plâng prea mult în loc să caute soluții la probleme

O categorie de afiliați se plâng mereu pe grupuri despre ce nu merge bine, fie legat de un advertiser, fie legat de platformele de afiliere sau critică anumite decizii luate de platforme sau magazine.

Sunt atât de frustrați încât în loc să zică „am avut problema cu advertiserul x”, transmit ideea că toți advertiserii au intenții rele și că nu poți avea încredere în ei. Sau afirmă că platformele țin mereu partea magazinelor și nu fac nimic pentru afiliați, fără să cunoască toate detaliile.

Da, e adevărat, nimeni nu e perfect, nici tu, nici magazinele și nici platformele de afiliere. Dar faptul de a fi nemulțumit mereu și să vânezi doar greșelile nu te va duce departe și în niciun caz nu vei avea rezultate.

În plus, o persoană care doar se plânge, îi poate influența negativ pe cei din jurul lor și să-i facă să creadă că afilierea e cel mai rău domeniu și că nimic nu merge bine aici.

În loc să te tot blochezi în probleme și să aduci acuze, mai degrabă caută soluții: oprește colaborarea cu advertiserul care crezi că are probleme, scrie-i în privat sau platformei pentru a rezolva problema și nu spăla rufele în public. Uneori se poate să fie doar o neînțelegere la mijloc și tu să faci din tânțar armăsar.

Iar cazurile mai grave vor fi reclamate și de alți afiliați și se vor lua măsuri pentru a fi rezolvate.

5. Așteaptă totul gratis

Așa cum am menționat mai sus, unii afiliați așteaptă ca cei cu experiență să le dea „rețeta succesului” fără ca ei să facă prea mult efort.

Îmi dai și mie scriptul x? Ce advertiser ai promovat?, Cum ai făcut…?, Care-i cea mai bună nișă?, Cum să fac Google Ads? și altele asemănătoare, sunt întrebări puse cu scopul de a primi gratuit diverse informații și strategii pentru marketing afiliat.

Iar când nu le primesc, acești afiliați sunt frustrați și îi acuză pe cei cu experiență că nu vor să-i ajute.

Crezi că un afiliat care a testat ani de zile diferite nișe, proiecte de afiliere sau a investit mulți bani în PPC, îți va spune ție în câteva minute toate eforturile muncii lui de ani de zile? Mă îndoiesc.

În loc doar să ceri unele lucuri, încearcă să abordezi situația dintre tine și un afiliat cu experiență ca win-win, în care amandoi să câștigați, nu doar tu să primești.

O abordare mai corectă ar fi ca tu să depui eforturi, să lucrezi la un proiect și să pui întrebări concrete legate de acesta: Cum aș putea îmbunătății calitatea articolului?, Cum aș putea să fac o pagină cu…?, Crezi că e mai ok asta decât asta…? etc.

6. Pierd timpul cu prea multe tutoriale sau cursuri

Aici mă regăsesc și eu. De-alungul celor 3 ani de când cunosc marketingul afiliat, am pierdut foarte mult timp, încercând să urmăresc mulți youtuberi și să citesc zeci de articole despre afiliere ca să fiu 100% sigur că voi face bine ceea ce mi-am propus.

Astfel m-am învărtit în cerc, fără să încep să fac ceva concret. Pe când voiam să fac ceva, iar m-am lăsat distras de video-uri și articole despre afiliere și îmi umpleam mintea doar cu informații.

Faptul de a învăța continuu și de a fi la zi cu trend-urile din marketing-ul afiliat este un lucru bun. De aceea am încercat să-mi reduc sursele de informare despre afiliere pentru a nu mai pierde timp prețios.

Mi-am dat seama în cele din urmă, că succesul în afiliere vine de cele mai multe ori din practică, când te pui efectiv să faci ceva, și nu din acumularea prea multor informații.

7. Nu aleg o nișă pentru proiectul lor

O altă greșeală care-i împiedică pe mulți afiliați să aibă rezultate, e faptul că nu-și stabilesc de la bun început o nișă, ci încearcă să promoveze de toate pentru toți.

Și eu m-am confruntat oarecum cu aceasta și am citit o mulțime de articole despre „cea mai bună nișă pentru marketing afiliat” din afară. Încercam să găsesc nișa perfectă și aceea să-mi aducă comisioane mari, chiar dacă nu stăpâneam acea nișă. Evident cu această abordare am eșuat și am pierdut mult timp.

Legat de nișă unii afiliați fie încearcă să aibă pe același blog, articole din domenii foarte diferite încât nu mai ști despre ce e site-ul respectiv, fie încep prea multe proiecte în același timp pe mai multe nișe, în loc să se concentreze la un singur proiect pe care să-l crească.

În prima situație dacă azi scri despre rochii, mâine scri despre friteuze și poimâine scri despre suplimente alimentare, vizitatorii nu vor ști despre ce e siteul tău și cum i-ar putea ajuta. Vor crede probabil că e doar un bazar. Pe lângă asta, e posibil ca nici Google să nu te vadă bine, să nu-și dea seama care e tema site-ului tău și să ai probleme de indexare.

Sfat: Stabilește de la bun început o nișă (un subiect despre care vei vorbi) pentru proiectul tău, alege un nume de domeniu potrivit și crează conținut util pentru audiența ta din acea nișă.

Exemple de nișe: îmbrăcăminte pentru bărbați, mobilier, culturism, site de coduri de reducere, site de review-uri, electrocasnice, cărți, produse de îngrijire pentru piele etc.

Important e să alegi o nișă de care ești pasionat, despre care ai ceva cunoștințe sau despre care ești dispus să faci research, pentru a realiza cu ușurință conținut.

În a doua situație, nu începe mai multe proiecte de-odată pentru că atenția îți va fi împărțită. Ști vorba, cine aleargă după doi iepuri, nu prinde niciunul.

Sfat: Dacă ești la început de drum, concentrează-te pe o singură nișă, pe un singur proiect, dar bun, pe care să-l crești și să oferi vizitatorilor articole utile, care să-i ajute să-și rezolve problemele. Ulterior, când vei avea mai multă experiență și îți vei permite să externalizezi conținutul sau anumite sarcini, poți să începi și alte proiecte.

Alte greșeli care te pot împiedica să ai rezultate

  • Neglijarea optimizării SEO
  • Lipsa unei strategii în proiectul tău
  • Lipsa unui plan de conținut
  • Lipsa de research despre nișă, produse, cuvinte cheie etc
  • Conținut de calitate slabă
  • Alegerea produselor sau a advertiserilor nepotrivite/ți pentru promovare
  • Procrastinarea
  • Te compari cu alți afiliați

Așa cum ai văzut în articol, e imposibil să nu facem greșeli mai mici sau mai mari. Însă e important să învățăm din ele, să depunem eforturi și să continuăm să fim perseverenți pentru a ne bucura de succes de lungă durată în marketingul afiliat.

Imagine articol: Image by katemangostar on Freepik

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button