Marketing AfiliatMarketingTutoriale

Cum ar trebui să arate un review de produs?

Potrivit unor statistici de pe mai multe site-uri externe, mai mult de 90% dintre utilizatori citesc review-uri înainte să cumpere un produs. Iar alte cifre arată că peste 80% dintre utilizatori consideră review-urile ca fiind la fel de importante precum recomandările din partea prietenilor sau ale familiei.

Însă majoritatea site-urilor, atât din România cât și din afară, de cele mai multe ori spun că au făcut review, că au testat produsele, dar de fapt ele au articole de tip roundup în care recomandă produsele pe baza review-urilor sau notelor de la alte persoane, lăsate pe site-ului magazinului.

Sunt foarte multe astfel de proiecte, mai mult sau mai puțin bune și e tot mai greu să învingi concurența. De aceea consider că dacă vii cu ceva în plus, de exemplu review-uri oneste despre produse pe care chiar tu le-ai testat, poate fii un factor care să te diferențieze de competiție și prin care să transmiți încredere.

Câteva sfaturi înainte să începi să scrii un review:

  • Folosește persoana I în text: „Am testat”, „Mi-a plăcut”, „Consider că” și nu Noi am testat”, „Noi am făcut”, „Nouă ne-a plăcut”.
  • Pentru a transmite încredere, recomandă-te ca o persoană reală, chiar cu numele tău și folosește o imagine cu tine și/sau secțiunea de autor în cadrul articolelor.

Recomandările de mai jos pentru acest tip de review-uri se pot aplica atât pentru site-urile realizate pentru marketing afiliat, cât și pentru blogurile personale.

Ce ar trebui să conțină un review de produs?

Imagini reale

O imagine face cât o mie de cuvinte. O altă statistică arată că peste 60% dintre cumpărători sunt mai deciși să cumpere dacă văd imagini reale și video-uri de la alți cumpărători.

Am căutat „review aspirator Karcher WD3” și din primele 15 rezultate aproximativ, am găsit unul singur care folosea imagini reale și care a testat produsul. Restul foloseau doar imaginile de produs de pe magazinele online. Un astfel de review cu poze reale cu siguranță va avea un impact mult mai mare pentru cumpărător.

Poți realiza poze de calitate chiar și cu un smartphone pentru a prezenta din toate unghiurile produsul respectiv. Ar merge chiar și niște imagini cu partea de unboxing, când îl scoți din cutie.

O descriere introductivă

Prezintă la început într-un paragraf sau două de ce acel produs ar putea fii alegerea potrivită pentru cumpărător. Această descriere trebuie să fie concisă și să-l facă pe cumpărător să continuie să citească review-ul.

Aspectele Pro și Contra

Niciun produs nu e perfect, toate au atât părți bune cât și mai puțin bune. O secțiune cu punctele forte și punctele slabe despre un produs (pe care le-ai observat tu) poate fii de mare ajutor în decizia cumpărătorilor.

Însă nu exagera nici cu laudele, dar nici nu da cu produsul de pământ, axându-te prea mult pe părțile mai puțin bune. Fii echilibrat și onest!

Specificații

E necesar să-i explici cumpărătorului care sunt specificațiile produsului. Acestea pot fii diferite de la un produs la altul. De exemplu una sunt specificațiile pentru un aspirator și alta pentru un smartphone.

Însă nu fii prea tehnic. Nu exagera cu specificațiile pentru că cei mai mulți cumpărători nu cunosc diferite noțiuni sau aspecte tehnice despre un produs. Ci doar doresc să fie siguri că achiziționează cel mai bun produs pentru ei.

Cum funcționează

Explică simplu, pe înțelesul oricui, cum funcționează produsul respectiv, ce funcții are etc.

Dacă testezi de exemplu un aparat de cafea poți explica ce face fiecare buton, cum trebuie curățat, cum se adaugă cafeaua, laptele etc.

Sau dacă testezi un telefon, explică-i specificațiile fără a fii prea tehnic, arată-i cumpărătorului cum face poze de zi/noapte, volumul acestuia etc.

De unde poate cumpăra produsul

O astfel de secțiune este un must have dacă vrei să realizezi comisioane pentru a-ți susține această muncă. Poți să-i oferi mai multe variante de unde poate achiziționa acel produs.

Această secțiune o poți adăuga chiar la început după introducere și aspectele pro și contra.

Secțiune de întrebări frecvente

Această rubrică în care-i răspunzi cumpărătorului la întrebările pe care și le poate pune, îl va ajuta să ia mai ușor decizia de cumpărare.

Pentru a găsi astfel de întrebări potrivite, te poți folosi de Google Keyword Planner sau de secțiunea Întrebări și răsăpunsuri prezentă la foarte multe produse de pe eMAG.

Concluzie

La final fă un rezumat la ceea ce ai scris și subliniază încă o dată de ce avantaje se va bucura cumpărătorul dacă va alege acel produs.

Care sunt recomandările Google pentru review-urile de produse?

Mare parte din recomandările de mai sus se regăsesc în sugestiile Google pentru redactarea review-urilor.

Recomandări de la Google pentru review-uri de produse

Printre altele Google recomandă:

  • Sa ai cunoștină despre produsul căruia îi faci review
  • Să oferi imagini, video-uri, grafice etc din experiența personală cu acel produs
  • Să arați avantajele și dezavantajele produslui din ceea ce a-i observat tu
  • Să adaugi link-uri relevante de pe site-ul tău sau de pe alte site-uri de specialitate
  • Să-i oferi cumpărătorului psobilitatea de a alege dintre mai multe magazine de unde să cumpere
  • Google nu interzice plasarea link-urilor de afiliere în aceste articole, cu mențiunea că articolul tău trebuie să fie util utilizatorilor.

Sper ca aceste sfaturi prezentate în articol să te ajute să realizezi review-uri oneste de produse și utile pentru utilizatori.

Imagine articol: Image by Freepik

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button