BloggingMarketing Afiliat

Interzice Google conținutul generat cu AI? + 5 Bune practici pentru afiliere

Odată cu lansarea ChatGPT în 30.11.2022 crearea de conținut a devenit din ce în ce mai simplă, astfel chiar și persoane fără experiență în content writing sau copywriting putând genera acum conținut cu doar câteva prompt-uri.

De la ChatGPT și până în prezent au apărut numeroase aplicații sau soft-uri bazate pe inteligența artificială (AI) care îți permit să generezi articole întregi, să faci strategii SEO, să-ți genereze idei de articole, să îți sugereze nume de domeniu pentru un site pe care vrei să-l lansezi și chiar să te ajute să faci campanii de publicitate.

Astfel mulți bloggeri, vloggeri dar și companii mari au văzut în AI o oportunitate și au început să o exploateze din ce în ce mai mult, reducând timpul de research și publicând tot mai mult conținut.

Ce părere are Google despre articolele scrise cu AI?

La început Google era împotriva conținutului generat cu AI însă mai apoi au revenit asupra deciziei lor, fapt sesizat de SearchEngineLand.

Google Helpful Content Update

Prin primul update ei spuneau foarte clare despre conținut că trebuie scris de oameni pentru oameni. Însă au revenit cu alt update în care au spus simplu că trebuie scris pentru oameni, scoțând expresia „scris de oameni” din context. Asta sugerează că Google e de acord cu conținutul generat de AI atâta timp cât el este util pentru persoanele care îl citesc.

Alte informații despre cum privește Google conținutul generat cu AI găsiți pe site-ul lor aici, aici și aici.

Printe altele Google mai adaugă:

Google’s ranking systems aim to reward original, high-quality content that demonstrates qualities of what we call E-E-A-T: expertise, experience, authoritativeness, and trustworthiness. We share more about this in our How Search Works site.

Our focus on the quality of content, rather than how content is produced, is a useful guide that has helped us deliver reliable, high quality results to users for years.

When it comes to automatically generated content, our guidance has been consistent for years. Using automation—including AI—to generate content with the primary purpose of manipulating ranking in search results is a violation of our spam policies.

As explained, however content is produced, those seeking success in Google Search should be looking to produce original, high-quality, people-first content demonstrating qualities E-E-A-T.

Google Blog

Potrivit informațiilor oferite de Google se înțeleg următoarele lucruri:

  • Obiectivul lor principal este să sprijine în continuare creatorii de conținut original care demonstrează că au expertiză, experiență, autoritate în domeniu și încredere.
  • Susțin ideea că, conținutul trebuie să fie de calitate indiferent că e scris de oameni sau generat cu AI.
  • Sunt împotriva articolelor scrise de AI pentru a manipula rezultatele de căutare și recomandă așa cum am spus mai sus, conținutul să fie scris pentru oameni, adică să le fie util, să găsească la tine răspunsul la întrebările lor.

Exemple de bune practici cum poți folosi AI în afiliere

1. Generează conținut însă nu te baza în totalitate pe ce a generat ChatGPT

Poți să folosești AI pentru a genera conținut sau a face schița unui articol însă nu te baza doar pe ce a generat ChatGPT. Cel mai bine e să editezi textul generat pentru a suna uman și chiar să adaugi exemple sau lucruri din experiența ta pentru a contribui la calitatea articolului.

Pentru a genera conținut la o calitate mai bună e nevoie să-i dai comenzi (prompt-uri) exacte cu ceea ce ai nevoie.

Să luam în considerare următorul prompt pe care i l-am dat atât lui ChatGPT cât și lui Google Bard.

Prompt:

Am nevoie de un articol cu titlul „Cel mai bun tensiometru”. Te rog să joci rolul unui expert SEO și să-mi redactezi un text cu ton natural scris pentru oameni, care să respecte următoarele cerințe:

– o introducere captivantă care să-i arate cumparatorului avantajele produsului
– articolul trebuie să aiba neaparat o lungime de minim 1500 de cuvinte
– o descriere detaliată a criteriilor de care trebuie să țină cont cumpăratorul înainte de a face o achiziție
– la final vreau să-mi faci o secțiune de întrebari frecvente cu 5 cele mai frecvente întrebări care se pun pentru acest produs și să-mi dau răspunsul la ele.

Articolul generat de ChatGPT:

Concluzii:

  • Articolul este destul de bine generat respectând semnele de punctuați și având și diacritice
  • Ceea ce nu m-a ascultat ChatGPT ori de câte ori i-am zis a fost lungimea articolului. Textul generat acum a avut undeva la 375 de cuvinte. Chiar dacă îi repetam că trebuie se fie de 1500 de cuvinte el genera un text undeva între 300-500 de cuvinte de fiecare dată iar când îl rugam să dezvolte fiecare punct, textul ajungea undeva la 700 de cuvinte.
  • Această însă este doar o direcție despre ce anume poți să scrii. Poți veni cu completări personale la textul generat și să-l modifici/extinzi astfel încât să ajungi la numărul de cuvinte dorite, și cel mai important să fie util pentru oameni.

Articolul generat de Google Bard:

Concluzii:

  • La fel ca în cazul ChatGPT articolul este foarte bine structurat, respectând semnele de punctuație.
  • Nici Google Bard nu a repesctat indicația cu numărul de cuvinte, însă stă mai bine la acest capitol, generându-mi un text de aproximativ 725 de cuvinte. A doua oare când l-am rugat să extindă ce a generat, a realizat un text de 894 de cuvinte. Tot nu a ascultat ce am eu nevoie însă a generat mult mai mult text decât ChatGPT.
  • Mi-a plăcut că spre deosebire de ChatGPT, Bard mi-a generat inclusiv sugestii de produse pe care să le includ în articol. Iar a doua oară când l-am rugat să extindă articolul, a adăugat și imagini la acele produse plus link-uri spre magazine (nu link-uri de afiliere).
  • La fel ca în cazul ChatGPT, textele trebuie editate și completate pentru suna uman și a fii utile oamenilor.

2. Generare nume de domeniu

Dacă dorești să începi un proiect de afiliere și ești în pană de idei cu ce nume să alegi, ChatGPT te poate ajuta. Doar trebuie să-i dai comenzi concrete și să-i spui nișa pe care vrei să realizezi site-ul.

Prompt:

Doresc să realizez un site de cupoane de reducere și vouchere pentru marketing afiliat. Am nevoie să-mi dai 20 de idei de nume de domeniu cu extensia .ro care s-ar potrivi pentru această nișă și pe care să le pot folosi în proiectul meu.

ChatGPT stă mai bine la acest articol oferindu-mi sugestii mai inedite în timp ce Bard mi-a oferit mai generaliste și doar 18 din 20 cât i-am cerut.

3. Generare idei de categorii și descrieri pentru un site de feed-uri

AI-ul te poate ajuta și când dorești să faci un agregator de produse pe bază de feed-uri, indiferent de nișă, generându-ți idei de categorii potrivite precum și descrieri pentru acestea.

Prompt:

Doresc să realizez un agregator de produse despre rochii bazat pe feed-uri pentru marketing afiliat. Am nevoie să îmi generezi cele mai bune categorii pe care să le inserez în site-ul meu dar și decrieri atractive și amănunțite pentru acestea. Scrie toate aceste informații într-un tabel.

La acest capitol se pare că ChatGPT mi-a oferit descrieri mult mai amănunțite în timp ce Bard a fost foarte general. Deci un plus pentru ChatGPT.

4. Generare texte pentru PPC

Atât ChatGPT cât și Bard te pot ajuta chiar să scrii texte care vând în titlurile și descrierile campaniilor tale.

Prompt:

Doresc să realizez o reclamă în Google Ads pentru promovarea unor rujuri. Am nevoie de ajutorul tău pentru a-mi crea titluri atrăgătoare pentru campanie precum și descrieri care să-i convingă pe vizitatori să cumpere.

Aici aș zice că ambele s-au descurcat la fel de bine.

5. Generează titluri de articole de blog într-o anumită nișă

Dacă nu ști despre ce anume să scrii pe blogul tău și nu ai inspirație despre ce subiecte s-ar potrivit audienței tale, și aici ChatGPT și Bard te pot ajuta.

Prompt:

Dețin un blog în nișa casă și grădină bazat pe marketing afiliat. Am nevoie să îmi generezi un calendar de publicare a trei a articole pe săptămână pentru luna ianuarie 2024. Te rog să-mi dai și sugestii de titluri de articole care să vândă dar și conținut informațional.

Mi se apare aici că ChatGPT a înțeles mult mai bine ce l-am rugat, în timp ce Bard mi-a recomandat doar un articol pe săptămână cu ce trebuie să conțină și call to action. Bard se pare că nu a înțeles ce l-am rugat. Deci plusul merge spre ChatGPT.

Alte modalități prin care poți folosi ChatGPT și Bard în marketing afiliat:

  • Să te ajute să folosești mai bine o rețea de socializare pentru a putea promova link-uri afiliate
  • Să îți genereze o listă cu cele mai relevante keywords pentru nișa în care scrii
  • Să îți recomande cărți, bloguri, canale de YouTube de unde poți învăța mai multe despre afiliere
  • Generare de conținut pentru newslettere
  • Generare de script-uri pentru video pe YouTube

Limitările AI

Nu spun că ChatGPT este mai bun ca Bard sau invers. Poți profita de ambele variante pentru a obține cele mai bune rezultate. Însă indiferent că le folosești pe amândouă sau alte aplicații pe bază de AI, toate acestea au limitările lor.

  • Nu respectă toate instrucțiunile primite pentru generarea textelor
  • Tot ce fac aceste AI-uri generatoare de text, e să compileze informația deja existentă pe internet și nu să genereze conținut original ci e mai mult o copie a ce au făcut alții.
  • Tool-urile AI nu sunt capabile să scrie conținut pentru oameni, ele putând avea greșeli ortografice sau exprimări incoerente chiar mecanice și reci aș zice.
  • Niciun tool AI nu poate testa produse, să exprime sentimente despre acele produse sau să facă vreo recenzie sinceră despre ce a testat. Aici asta poate fii un mare avantaj pentru afiliații care au sau vreau să-și facă site-uri bazate pe review-uri de produse.
  • Aceste tool-uri chiar recunosc că „Bard poate să afișeze informații inexacte, inclusiv despre persoane. De aceea, trebuie să verifici răspunsurile sale.” sau „ChatGPT poate face greșeli. Luați în considerare verificarea informațiilor importante.

Prin urmare poți folosi aceste tool-uri AI în diferite moduri însă nu te baza în totalitate pe acestea.

Mai ști alte promp-uri utile în marketing afiliat? Te invit să le postezi în comentarii.

Imagine articol: Image by Freepik

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button