Marketing AfiliatMarketing

Merită să faci un site dedicat Black Friday pentru marketing afiliat? – Avantaje și dezavantaje

Personal nu am făcut niciodată un site special pentru Black Friday. Însă pe unul din site-urile pe care le dețineam am făcut un landing page pentru care am folosit Google și Facebook Ads pentru a atrage trafic.

Cam așa arăta când am început să lucrez la acea pagină cu tema ReHub:

Landing Page Black Friday

În cele ce urmează am să încerc să-ți explic care sunt avantajele și dezavantajele unui astfel de site, bazându-mă pe experiența personală și pe ceea ce am observat la alte site-uri de acest gen.

Avantajele unui site de Black Friday

1. Comisioanele obținute și valoarea acestora

Se știe că Black Friday – care nu mai poate fi definită ca o zi, ci se întinde pe toată săptămâna acestui eveniment, uneori chiar și o lună – este perioada în care oamenii cumpără cel mai mult.

De exemplu doar prin 2Performant s-au generat în săptămâna Black Friday (6-12 noiembrie) 120.465 de vânzări, estimate de Dragoș la o valoare de 310.000€ pentru afiliați.

Black Friday 2023 2Performant

Iar prin Profitshare s-au generat în aceeași săptămână 121.211 de vânzări cu o valoare de 257.285€ pentru afiliați.

Black Friday 2023 Profitshare

Un site dedicat Black Friday te poate ajuta să profiți de această perioadă de vânzări și să realizezi comisioane generoase dacă ai site-ul bine optimizat.

2. Premiile oferite de advertiseri

În această perioadă mulți advertiseri se întrec în concursuri care mai de care, fie prin oferirea de premii sub formă de bani, fie sub formă de produse, vouchere etc. Dacă te încadrezi în target-ul stabilit s-ar putea chiar să câștigi bani în plus față de comisioanele realizate. Poți atinge însă aceste targete și prin alte tipuri de site-uri.

Dacă mai ști și alte avantaje pentru astfel de site-uri te rog să le postezi în comentarii.

Dezavantajele unui site de Black Friday

1.Partea tehnică

Majoritatea site-urilor de Black Friday sunt realizate în WordPress iar altele sunt site-uri custom (făcute de la 0). În principiu, un astfel de site conține pe homepage o listă cu magazinele sub formă de blocks și alte câteva informații relevante. Site-ul se poate construi cel mai bine cu tema ReHub pe care și eu am folosit-o.

Însă dacă nu te pricepi prea bine în WordPress, îți va lua ceva timp până să realizezi site-ul.

Tot aici, la partea tehnică se încadrează și hostingul. La volumul mare de trafic din acea perioadă, nu te aștepta ca un pachet de hosting de 4€/lună să facă față. Cel mai probabil site-ul tău va cădea. Prin urmare trebuie să investești în resurse foarte bune pentru hosting sau chiar pentru un VPS.

2. Competiția

La fel ca în cazul site-urilor de cupoane, competiția este foarte mare. Am numărat undeva la 17 site-uri concepute special pentru acest eveniment, mai mult sau mai puțin optimizate. La acestea se adaugă și unele site-uri de vouchere care au un landig page pe siteul lor pentru Black Friday precum și alte blog-uri.

Majoritarea site-urilor, așa cum spuneam mai sus, sunt foarte asemănătoare ca structură. Dacă vrei să te diferențiezi de ele trebuie să vii cu ceva diferit, ceva în plus. Poate articole pe blog, poate un live shopping pe site-ul tău sau chiar recomandări directe de produse pe parcursul acelei zile.

3. SEO

Chiar dacă faci din timp site-ul, nu te poți baza doar pe traficul organic venit din Google, care e posbil să crească în acea perioadă. Și asta deoarce tu nu vei avea decât o pagină principală, fără alte articole sau pagini care se pot indexa și care să susțină pagina principală.

Va fii nevoie probabil de câțiva ani să strângi o comunitate, ca să te bazezi numai pe traficul organic și să poți concura cu site-urile deja consacrate.

Având în vedere această idee, trecem la punctul 4 care e în strânsă legătură cu acesta.

4.Costurile de promovare

Da, ai auzit bine! Un astfel de site implică costuri consistente. Majoritatea afiliaților care dețin un astfel de proiect nu se bazează prea mult pe traficul din SEO, ci investesc bani în promovarea plătită (Ads).

Pentru a-ți face o idee legată de costuri, Dragoș Bunea și Ciprian Drăgoi au fost transparenți privitor la cifrele lor pentru Black Friday 2023.

Dragoș: Ce este foarte funny la toată treaba asta e că am cheltuit doar ~980 lei – infim față de anii precedenți, dar profitul estimat este apropiat cu cel net din anul anterior unde bugetul și stresul aferent au fost de zeci de ori mai mare.

Ciprian: Calculele sunt făcute pe întreaga săptămână BF și sunt agregate cifre din toate site-urile pe care le dețin. Costuri PPC: 830 euro. Val. Comisioane: 2039 euro.

Poate că bugetul tău îți va permite să investești tot atât sau mai mult în reclame plătite. Însă acestea nu le poți face doar cu câteva zile înainte de Black Friday. Ci e nevoie de câteva săptămâni înainte pentru a permite campaniilor să strângă cât mai multe date. De asemenea, te poți aștepta ca în această perioadă CPC-ul (costul per click) să fie ridicat deoarece atât afiliații cât și magazinele care dețin bugete mult mai mari vor investi în reclame.

Pentru a face campanii eficiente, trebuie ca mai întâi să imporți conversiile din 2Performant și Profitshare în Google Ads pentru a avea mai multe date utile campaniei. Iar mai apoi trebuie să te pricepi bine la Google sau Facebook Ads pentru a ieși la final pe profit sau cel puțin pe 0, în niciun caz pe minus.

5. Regulile stabilite de advertiseri

Cei mai mulți dintre advertiseri vor scădea procentul de comision oferit afiliaților. De exemplu, în ultima perioadă, eMAG a scăzut comisionul la 1% pentru orice achiziție. Trebuie să-ți faci calcule să vezi dacă ieși pe profit în urma reclamelor pentru site-ul tău cu aceste comisioane reduse.

În plus sunt și advertiseri care nu permit promovarea pe astfel de site-uri sau o permit strict în ziua de Black Friday, spre exemplu eMAG.

Sper ca informațiile de mai sus să te ajute să te decizi dacă merită să faci sau nu un site de Black Firday pentru marketingul afiliat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button