Marketing AfiliatMarketing

Se mai merită să faci un site de cupoane pentru marketing afiliat?

Căutând pe Google după coduri reducere am găsit undeva la aproximativ 30 de site-uri pe această temă. Dintre acestea cele mai cunoscute și care atrag cel mai mult trafic sunt Cuponeria.ro, Discount.ro, Tipli.ro, Kuplio.ro și Voucher.ro. După cifre, pentru o piață mică precum România, consider că sunt prea multe.

E adevărat, multe dintre acestea sunt slab făcute sau pur și simplu fac scraping, adică iau cupoanele de pe alte site-uri și le postează pe site-ul lor.

Dacă vrei să faci un astfel de site trebuie să vii cu ceva diferit de competiție pentru a te putea diferenția și a atrage trafic. Nu merge doar să arunci niște cupoane pe site și să aștepți să vină banii.

Personal, am făcut 2 astfel de site-uri. Unul dintre ele, cuponado.ro, era în momentul vânzării pe pagina 1 în Google (înainte cu ceva timp să schimbe Google în scroll). Am investit în unele backlink-uri și în reclame, promovări pe grupuri de Facebook, însă în ciuda eforturilor traficul era extrem de mic și prin urmare dacă n-ai trafic, nu faci bani din el.

Provocările unui site de cupoane

Dacă îți dorești să ai un astfel de site îți expun mai jos câteva dintre provocările cu care te-ai putea confrunta.

1. Traficul

Acesta este una dintre cele mai mari provocări. E foarte greu să atragi trafic de calitate pentru astfel de site doar din SEO. Trebuie să fii pregătit să investești în guest post-uri, backlinks sau chiar în Google Ads sau Facebook Ads, mai ales în primele luni ale site-ului pentru a-l face cunoscut.

2. Actualizarea cupoanelor și ofertelor de pe site

Pentru ca site-ul tău să fie credibil trebuie ca promoțiile de pe el sau codurile de reducere să nu fie expirate, ci de actualitate. Însă chiar și pe un site în WordPress dacă nu ai o modalitate automată de a încărca cupoanele, va trebui să faci totul manual, ceea ce îți va lua timp.

3. Regulile advertiserilor

În ultimul timp advertiserii au început să interzică această metodă de promovare. Aceasta ar putea fi din cel puțin 2 motive. Fie consideră că astfel de site-uri nu aduc plus valoare brand-ului lor prin simpla aruncare a unor cupoane pe el, fie sunt dezamăgiți de multitudinea de site-uri neactualizate de pe internet. În plus în ultimul timp chiar au fost reduse și comisioanele pentru astfel de site-uri.

4. Competiția

Așa cum am mai menționat, competiția este foarte mare și trebuie să te pregătești să vii cu ceva diferit sau să fii gata să investești bani în proiectul tău și să demonstrezi advertiserilor că merită să colaboreze cu tine. Aceștia deja colaborează cu cele mai mari site-uri de cupoane și poate chiar le oferă comisioane preferențiale.

Acestea sunt doar unele provocări care mi-au venit în minte. Dacă știți și altele, mai ales cei care aveți astfel de proiecte, le puteți lăsa în comentarii.

Cum poți să aduci plus de valoare proiectului tău față de alte site-uri de vouchere

Un minus pe care-l au multe site-uri de acest fel și pe care-l poți transforma în atuul tău o reprezintă lipsa de content sau articole de blog. Poți scrie articole relevante și utile pentru cititori astfel încât să crești traficul site-ului prin SEO.

Poți de asemenea să dezvolți o comunitate a ta. Dar nu pe Facebook că e plin. Cu noua funcție a update-lui WhatsApp, poți crea acolo o comunitate pentru reduceri și vouchere. O statistică publicată de DataReportal.com arată că WhatsApp este a doua cea mai folosită platformă de social media în România. Câți dintre noi nu accesăm WhatsApp-ul cu regularite? Atunci de ce să nu profiți de această oportunitate?

Statistici Social Media Romania

În final, având în vedere afirmațiile de mai sus și provocările unui astfel de proiect, mai ales după ce am trecut pe acolo, nu aș mai face sau investi acum într-un astfel de site. Însă poate tu îți dorești asta și poate ai și resursele necesare pentru a investi pe termen lung.

Dacă vrei să faci un astfel de site în WordPress, recomand cu întredere tema ReHub, concepută pentru proiecte de afiliere.

Sper că ți-au fost utile informațiile din acest articol! 🙂

Imagine articol: Image by felicities on Freepik

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button