Marketing AfiliatMarketing

Proiect de afiliere – Site de review-uri #3

Acesta este un update al proiectului de afiliere, un site de review-uri, lansat în decembrie 2023. Deși nu am făcut mare lucru în perioada 26 ianuarie – 5 martie, totuși traficul site-ului a crescut în aceast timp, și unele articole au început să aibă poziții bune în căutările Google.

Citește și …

Conținut

  • am redactat 6 review-uri de produse pe care le dețin

Costurile privitoare la conținut în această perioadă au fost de 0 lei, având în vedere că articolele au fost scrise de mine.

Deși inițial mi-am propus să redactez mai mult conținut, nu am avut suficientă motivație sau determinare. Aici încă mai trebuie să fac îmbunătățiri, să mă concentrez mai mult pe conținut, care pentru mine e o provocare.

Însă sunt mulțumit de faptul că unele articole au început să crească și să atraga mai mult trafic organic.

De exemplu articolul Cele mai bune mașini de spălat rufe, scris cu ChatGPT și editat de mine pentru a-i adăuga o notă personală, este a doua cea mai accesată pagină de pe site, care a urcat destul de mult în SERP de la poziția ~55 cât a avut pe la început.

Am căutat după „cele mai bune masini de spalat rufe” iar pozițiile sunt așa…

  • GSC: 22,3
  • Chrome: 5
  • Incognito: 6

Teoretic cel mai relevant ar trebui să fie GSC, însă văd că pe celelalte două are poziții similare. Probabil trebuie să se mai așeze lucrurile. Am primit puțin trafic organic pentru acest articol, care mi-a și adus cel puțin un comision organic.

Trafic

În toată această perioadă, traficul organic a fost tot pe creștere, Google aducându-mi foarte mult trafic în special din Discovery. În cea mai „proastă” zi am avut 5 click-uri din organic, deci nu au fost zile cu mai puțin de 5 click-uri, ceea ce, eu zic că e destul de bine. Maximul a fost de 27 de click-uri.

Performanta GSC

În GSC am un total de 593 de click-uri (cu 516 mai mult față de raportul precedent), 7520 de afișări (cu 6429 mai mult) și un CTR mediu de 8,45%.

Iar aici este traficul din Google Analytics:

Trafic GA

Văd o îmbunătățire destul de mare în ce privește traficul organic, în chenarul cu utilizatori, de la 43 în raportul anterior, la 190 acum (cu 147 mai mult).

Comisioane și campanii

Deși nu am investit în articole deloc, luna asta am investit destul de mult în campanii PPC (se și vede pe traficul din GA de mai sus), testând diferiți advertiseri fie prin link direct, fie am realizat câteva landing page-uri pe care le-am promovat.

Nu am stat să mai calculez costurile campaniilor raportat la valoarea conversiilor, însă unele campanii nu au performat, în timp ce în cazul altora sunt pe profit.

Am de făcut multe îmbunătățiri privitor la campaniile Google Search pentru a fi profitabil, și sper să găsesc pe cineva binevoitor (chiar și contracost) să mă îndrume mai bine (în lucrurile care-mi scapă sau greșelile pe care le fac în realizarea/optimizarea campaniilor) pentru a avea rezultate mai bune. 😀

M-am oprit totuși la una dintre cele mai performante campanii:

  • Cost: 613 lei
  • CTR: 20,85%
  • Conversii: 30 (plătite și în pending)
  • Valoare comisioane: 1322 lei (plătite și câteva în pending)

O campanie destul de reușită având în vedere că nu sunt expert în Google Ads. 🙂

Comisioane pentru perioada 26 ianuarie – 5 martie:

  • 2Performant: 35 conversii
  • Profitshare: 6 conversii
  • Total: 41 conversii
  • Valoare totală conversii: ~1720 lei

Comisioanele de mai sus au fost realizate atât din organic cât și din trafic plătit, și reprezintă doar comisioanele plătite deja sau aflate în pending; am exclus cele respinse.

Obiective pentru viitor

  • să fiu mai determinat și să mă concentrez mai mult la conținut și SEO, pentru o mai bună profitabilitate
  • să învăț mai bine partea de PPC pentru a testa mai mulți advertiseri, și pentru a avea rezultate mai bune
  • să realizez mai multe landing page-uri pentru a le promova prin PPC
  • să continui să-mi îmbunătățesc mereu aptitudinile de afiliat și metodele de promovare (în afiliere e mereu ceva de învățat oricât de multe crezi că ști) pentru a deveni din ce în ce mai bun

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button