Marketing AfiliatMarketing

3 sugestii care te vor ajuta să alegi mai bine advertiserii cu care să colaborezi ca afiliat

Dacă ești la început de drum în marketingul afiliat probabil că nu-ți este ușor să alegi ce advertiseri să promovezi din sutele câte există și asta din mai multe considerente. Fie poate citești pe grupurile despre afiliere și vezi tot mai des problemele în rândul advertiserilor (probleme cu codul de tracking, ieșirea din platformă fără să plătească comisioanele etc) fie pur și simplu nu ști care advertiseri ți-ar putea aduce cele mai bune rezultate.

De aceea în următoarele rânduri îți voi explica câteva lucruri pe care eu le iau în considerare atunci când aleg advertiserii cu care să colaborez, lucruri care sper să te ajute și pe tine.

1. Statisticile din platformele de afiliere

În România există două platfome mari de afiliere 2Performant și Profitshare. Pe lângă acestea mai poți promova advertiseri din România și prin alte platforme precum Dognet, Comission Junction (CJ) sau Awin.

În privința Profitshare, nu sunt prea mulți indicatori de analizat pentru a alege advertiserii potriviți pentru tine. Singurele informații pe care le-am găsit pentru fiecare advertiser sunt:

  • EPC (câștigul mediu obținut de afiliați pentru 100 click-uri)
  • Perioada medie (în zile) pentru aprobarea comisioanelor
  • Rata de aprobare (%) a comisioanelor din totalul de comisioane înregistrate
  • Timpul mediu de răspuns la mesajele trimise advertiserului
  • Cât la % a fost activ site-ul advertiser-ului
  • Data ultimei conversii
Advertiseri în platforma Profitshare

În platforma Profitshare, acești indicatori sunt marcați cu 4 culori diferite (verde, galben, portocaliu și roșu) care arată statusul advertiserului pentru indicatorii amintiți mai sus. Acel ⚠️ roșu înseamnă că e riscul ca advertiserul să fie suspendat pentru lipsă de fonduri.

Deși în Profitshare găsești mai puține date despre magazine, acestea te pot ajuta să-ți faci o idee despre statusul acestora și dacă alegi să-i promovezi sau nu. Un plus pe care l-am observat la Profitshare e faptul că specifică pentru fiecare advertiser dacă ascunde numărul de telefon pentru traficul venit din afiliere.

2Performant în schimb, de când a lansat Business League, oferă o mai mare transparență în ce privește datele despre advertiseri, dar și despre afiliați. Pe pagina fiecărui magazin vei găsi toți acești indicatori despre performanța magazinului. Voi lua de exemplu, magazinul Answear.

Answear - 2Performant
Answear.ro – program de afiliere în 2Performant

Pentru advertiserii care au aplicație Android și/sau iOS trebuie să urmărești să aibă tracking în aplicație (acel badge verde cu smartphone) astfel încât click-urile și comisioanele să se înregistreze chiar dacă clientul accesează aplicația în urma unui click din browser de exemplu. Nu recomand promovarea programelor care nu au in-app tracking și care în același timp își promovează intens aplicația, întrucât vei trimite doar trafic gratis advertiser-ului și vei pierde multe comisioane dacă clientul decide să instaleze și să folosească aplicația.

Secțiunea Statistics îți oferă un overview despre starea în timp real a programului de afiliere. E important să te asiguri ca rubrica finacial health să fie verde. Dacă e portocaliu sau chiar roșu atunci programul s-ar putea să intre în budget look din lipsă de fonduri și astfel link-urile de afiliere să devină inactive până la realimentarea cu fonduri contului.

Tot din această secțiune, numărul de vânzări (sales), rata de conversie (sales/clicks*100) și click-urile arată cât de mult este promovat magazinul respectiv, dacă generează sau nu comisioane și care este rata de conversie. Dacă aceasta este mai mică în ciuda unui număr mare de click-uri trimise, atunci s-ar putea să fie o problemă în cazul advertiser-ului (site-ul nu e atrăgător pentru clienți sau aceștia întămpină dificultăți în a cumpăra de pe el, probleme cu codul de tracking etc) care trebuie luată în considerare într-o eventuală colaborare.

De la secțiunea Behavior cei mai importanți indicatori pe care-i urmăresc sunt:

Procentul comisionului oferit – aici îți poți face personal calculele să vezi dacă e profitabil pentru tine sau nu, dacă ești mulțumit de comisioanele pe care le-ai putea obține în urma promovării. Ține minte însă că un comision mare nu înseamnă neapărat că magazinul îți va și aduce rezultate (va avea o rată de conversie bună).

Approval rate – este procentul de comisioane aprobate din numărul total de comisioane realizate în ultimele 90 de zile. Este un indicator foarte important deoarece nu vei dori să ai o mulțime de comisioane anulate, din diferite motive. Dacă programul are approval rate mult sub media categoriei din care face parte advertiserul îți recomand să te gândești de două ori înainte de a-l promova.

Oldest pending commission – numărul de zile care a trecut de la cel mai vechi comision procesat până în prezent. În cazul Answear, ultimul comision a fost aprobat/respins acum 51 de zile (la data publicării articolului). Sunt însă programe de afiliere, îndeosebi cele prin integrare externă (ePantofi, Modivo, Sinsay, Born2Be etc) care pot avea această perioadă și de peste 100-150 de zile. Asta înseamnă că pentru un comision realizat azi vei afla dacă a fost aprobat sau respins abia după 100-150 de zile. Apoi vor mai trece alte zile până la plata lui. Dacă promovezi organic (trafic din Google) și nu te deranjează această așteptare atunci go with it. Dar nu recomand să promovezi astfel de programe prin PPC (Google Ads sau Facebook Ads – chiar dacă programul permite astfel promovarea) pentru că nu vei recupera prea curând banii investiți în reclame. Iar dacă tu nu ai un cashflow continuu, nu vei mai putea susține rularea acestora.

Time to payment – timpul care a trecut de la înregistrarea comisionului până la plata lui. Din experiență, de cele mai multe ori după ce trece de statusul de aprobat, comisionul este plătit în câteva zile.

Secțiunea Program Status îți indică în timp real, pentru fiecare zi, dacă advertiserul are fonduri în cont pentru plata comisioanelor.

Aceștia sunt cei mai importanți indicatori pe care îi poți lua în considerare înainte de a decide dacă să promovezi sau nu un magazin. Mai poți urmări și sidebar-ul cu Advertiser rating sau secțiunea Team Efficiency care îți arată ce procent din numărul total de afiliați care trimit click-uri spre advertiser realizează și conversii. Mai multe informații găsești și în dashboard-ul Business League.

2. Review-urile despre magazin

Poți găsi review-uri despre magazine sau despre produsele pe care le comercializează pe site-urile lor, pe paginile din social media sau pe Google atunci când dai o căutare după nume.

La ce te ajută acestea? Poți vedea dacă produsele sunt de calitate sau nu. Poți vedea dacă livrarea/returul se fac cu ușurință și dacă clienții sunt mulțumiți de achiziție. Astfel ținând cont de acești factori vei putea decide dacă merită să promovezi sau nu un magazin în funcție de părerea clienților cu privire la acesta și la raportul calitate-preț pe care îl oferă.

3. Părerile altor afiliați

Pe grupul de Facebook, Marketing Afiliat Romania, găsești discuții la liber despre afilierea din România, inclusiv problemele cu care se confruntă afiliații în relația lor cu advertiserii sau cu platformele de afiliere. De asemenea mai găsești informații și pe grupul Affiliate 2Performant sau pe grupul de Telegram al 2Performant.

Sper că îți vor fi de folos cele 3 recomandări din articol. Firește, nimic nu garantează o colaborare 100% perfectă între cele 3 părți (afiliat-rețea-advertiser) pentru că mereu vor apărea probleme de o parte sau de cealaltă. Important e să alegi corect advertiserii pe care vrei să-i promovezi astfel încât în final tu să fii mulțumit de rezultate.

Imagine articol: Image by snowing on Freepik

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button