MarketingMarketing Afiliat

Tipuri de proiecte prin care poți face marketing afiliat

Marketing-ul afiliat s-a dezvoltat mult în România, în special în ultimii ani. Tot mai multe persoane au descoperit această modalitate de a face bani online și au început să învețe despre ea. Astfel au apărut numeroase proiecte ce au la bază promovarea produselor/serviciilor prin marketing afiliat.

În România nu stăm rău la acest capitol. Chiar putem spune că există la noi cam toate proiectele care se fac și în afară.

Mai jos voi enumera câteva astfel de tipuri de proiecte (spun proiecte și nu site-uri, deoarece poți promova produse chiar dacă nu ai un site). Însă înainte de a te arunca pe oricare dintre proiectele amintite, citește TOS-ul (Terms of Service) sau condițiile programului de afiliere, dacă îți permite sau nu să promovezi prin exemplele menționate mai jos.

Site-uri de tipul „Cel mai bun…”

De ce funcționeaza: Termenii „cel mai bun…”, „cele mai bune…”, „cea mai bună…” sunt cuvinte cheie cu intenție mare de cumpărare. Practic persoana are deja în minte ce produs îi rezolvă problema, acum căutând care e cel mai bun produs de care are nevoie.

Provocări: Cea mai mare provocare în cazul acestor site-uri o reprezintă generarea de conținut. Dacă te pricepi la scris sau ai resurse pentru a plăti scriitori atunci ai rezolvat această problemă. Nu recomand să te bazezi în totalitate pe texte generate cu AI.

O altă promovare e competiția. În ultima vreme au apărut foarte multe astfel de site-uri, ca ciupercile după ploaie. Astfel tu trebuie să vii cu ceva în plus față de ele, de exemplu articole mai bine documentate.

Exemple: Recenzee.ro, MyBlog.ro, Jico.ro.

Comparatoare de prețuri

De ce funcționează: Oamenii vor vrea mereu să achiziționeze prodosul de care au nevoile la cel mai mic preț de pe piață. Astfel de site-uri ajută utilizatorii să găsească magazinul care oferă acest preț.

Provocări: Aici competiția e mai mică în România, existând doar 4 astfel de site-uri mari. O altă provocare e partea tehnică. Nu poți face un astfel de site așa complex doar în WordPress, ai nevoie de un site custom (făcut de la 0).

Exemple: Compari.ro, Istoric-Preturi.info, Price.ro, Pricy.ro.

Site de coduri de reducere

De ce funcționează: Este un tip de proiect care are una din cele mai mari rate de conversie. Deoarece persoana are deja produsele în coș, însă caută dacă e disponibil vreun voucher pentru a se bucura de produsele dorite la un preț mai mic. Realizarea unui astfel de site se poate face destul de simplu în WordPress folosind o temă potrivită.

Provocări: Am vorbit mai multe despre dificultățile și avantajele unui site de cupoane în acest articol.

Exemple: Cuponeria.ro, Discount.ro, Kuplio.ro.

Site de cashback

De ce funcționează: Un astfel de proiect este util în primul rând utilizatorilor deoarece la achizițiile făcute de ei prin platforma ta, primesc o parte din banii pe care îi cheltuie pe comandă înapoi. E o relație win-win de forma: tu primești comision de la rețea iar o parte din acel comision îl împarți cu utilizatorii tăi, iar aceștia se bucură pentru că au putut achiziționa produsele mai ieftin prin restituirea unei sume de bani.

Provocări: Aș spune că partea tehnică e cea mai mare provocare. Nu prea poți realiza un astfel de proiect doar în WordPress chiar dacă sunt multe teme care promit că fac asta. Apoi spre deosebire de celelalte tipuri de proiecte, aici ai nevoie de formulare de login/singup pentru a crea o bază de date de utilizatori și diferite funcții automate de care e nevoie pentru un site de cashback. În plus, multe programe de afiliere oferă comisioane reduse pentru cashback-uri, deoarece consideră că nu aduc plus valoare cumpărătorilor.

Exemple: Cashclub.ro, Bonusway.ro, MrCashback.ro.

Agregatoare de produse

De ce funcționează: Acest tip de site-uri sunt făcute cu ajutorul feed-urilor de produse, puse la dispoziție de advertiseri în platformele de afiliere. Dacă sunt organizate bine, acestea le sunt utile cumpărătorilor deoarece în loc să meargă pe site-ul mai multor comercianți, vor găsi la tine produse de la mai mulți advertiseri, fără să fie nevoie să sară din floare în floare.

Provocări: Una dintre provocări este feed-urile neactualizate sau incomplete oferite de advertiseri. Apoi mai e și partea tehnică. Se pot realiza agregatoare de produse folosind WordPress+Woocommerce+WP All Import însă acestea au limitările lor. O altă problemă este partea de actualizare constantă pe site a prețurilor, a produselor noi și a celor care ies din stock.

Exemple: LoveStyle.ro, Mobmob.ro, LeatherWear.ro.

Site-uri dedicate Black Friday

De ce funcționează: Black Friday este în noiembrie în fiecare an și este luna cu cele mai multe vânzări și în care oamenii profită de reduceri. Un astfel de proiect te poate ajuta să profiți de această perioadă.

Provocări: Am detaliat provocările unui astfel de site în acest articol. În plus aceste site-uri sunt de sezonalitate, adică îți aduc cele mai multe vânzări doar în acea perioadă, în restul anului devenind aproape inactive.

Exemple: BlackFriday.ro, BF.ro, Black-Friday-Reduceri.com.

Site de review-uri

De ce funcționează: De fiecare dată înainte să cumpere un produs, oamenii se informează cât mai mult citind review-uri despre acel produs. Spre deosebire de site-urile de tipul „cel mai bun…” aici ideea e că prezinți review-uri de produse detaliate, cu imagini proprii și expui părerea ta cu privire la acel produs. Poți să ai un site dedicat pentru asta sau pur și simplu să scrii articole pe blog-ul personal.

Provocări: O provocare ar fi să faci rost de produse pe care le testezi. Poți începe prin a testa produsele ce le ai deja sau care urmează să le cumperi sau cere-le prietenilor produse în teste. Apoi cu timpul, după ce îți construiești o reputație, vei putea cere brand-urilor produse pentru a le face review. Creșterea unui astfel de site poate să fie lentă deoarece ia destul de mult timp să testezi produsele, să le faci poze sau chiar video și apoi să scrii textul.

Exemple: MariusCucu.ro, NwRadu.ro, Gadget.ro.

Site-uri de nișă

De ce funcționează: Deseori oamenii care sunt pasionați de un anumit subiect preferă să citească sfaturile și sugestiile unor experți în domeniu. De exemplu mai multă credibilitate ar avea un site despre electrocasnice în care te poți concentra să adaugi conținut cât mai variat despre subiect, decât un site general cu de toate pentru toți și cu conținut superficial.

Provocări: Trebuie să te pricepi în acel domeniu sau cel puțin să fii pasionat de el și să-ți dorești să cunoști cât mai multe lucruri. Pentru ca oamenii vor vedea prin articolele tale dacă ești credibil sau nu.

Exemple: CafeTheo.ro, BlogDeInstalatii.ro, CasaCuStil.ro.

Site de cadouri

De ce funcționează: Deși cele mai multe cadouri se cumpără pe parcusul lunii decembrie, mereu vor fi ocazii sau evenimente pe parcursul anului în care oamenii vor dori să le facă cadouri persoanelor dragi. În plus astfel de site-uri sunt ușor de realizat, WordPress fiind suficient. În plus concurența este foarte mică pe această nișă.

Provocări: Singura provocare o reprezintă conținutul și găsirea unor idei inedite de cadouri pe care să le adaugi în articole.

Exemple: CadoLand.ro, CeSaiCumpar.ro, Giftlist.ro.

PPC/CSS

De ce funcționează: PPC-ul (Pay per click – reclamele Google, Facebook etc.) și CSS (Comparison Shopping Partners – produsele care apar deasupra rezultatelor unor căutări în Google) sunt canalele de marketing care aduc cele mai multe vânzări atât pentru afiliați cât și pentru magazine. Pot fi o modalitate rapidă de a face comisioane fără a deține un site dar și costisitoare.

Provocări: PPC-ul implică faptul de a avea buget consistent de investit în reclame (nu doar câteva sute de lei pe lună) și de a avea cunoștințele tehnici necesare pentru a crea campanii. În cazul CSS-ului costurile sunt și mai mari și în plus ai nevoie de mai multe lucruri precum un site custom și alte funcții care să-ți simplifice munca. A scris mai multe despre CSS, Ciprian Drăgoi. Iar o altă provocare e faptul de reuși să ieși pe profit în urma costurilor de publicitate.

Exemple: Tidy.shopping, Epio.ro, District-Marketing.ro.

Vlogging pe YouTube sau TikTok

De ce funcționează: Conținutul video este una dintre cele mai eficiente metode de promovare și transmitere de informații către audiența ta. Oamenii caută mereu review-uri de produse video, cum să facă anumite lucruri etc. Potrivit datelor publicate de DataReportal.com, se estimează că în România pe YouTube ar avea 13,5 milioane de utilizatori iar Tiktok 7,58 milioane de utilizatori. Se estimează că acest trend se va menține sau chiar va crește. Prin urmare, poți profita de această oportunitate și dacă nu ești timid să apari în fața camerelor, poți realiza conținut relevant în nișa care te pricepi cel mai bine. Sau se pot face și canale de YouTube faceless (fără să apari tu în video).

Provocări: Trebuie să te obișnuiești să folosești oricare dintre platforme. În funcție de ceea ce vei dori să faci vei avea nevoie de diferite tool-uri: un telefon cu cameră de calitate pentru început, trepied, stabilizator de imagine, microfon și lumini. Iar dacă vrei să faci ceva mai mult vei avea nevoie și de o cameră profesională care costă undeva la 3500-5000 lei. Pe lângă acestea, trebuie să înveți și un program de editare video pentru a face materialele video mai atrăgătoare pentru public.

Exemple: Cristian Florea, Recenzii Pe Bune, SteMir ReViews.

Grupuri sau comunități online

De ce funcționează: Deoarece grupurile (fie pe Facebook, Whatsapp etc.) sunt alcătuite din persoane care sunt interesate de un anumit subiect. Prin urmare cresc șansele ca dacă promovezi ceva util audienței tale să poți realiza comisioane.

Provocări: Ai nevoie de mult timp pentru a crește organic (fără reclame sau concursuri) o comunitate a ta. Nu spama niciodată grupurile altor persoane cu ofertele tale. Depune eforturi să ai tu un grup personal în nișa la care te pricepi (ex. electrocasnice, make-up, unghii etc). Nu îți asalta membrii cu promoții și produse ci oferă-le conținut util care să trezească emoții, să educe și printre altele adaugă și link-uri afiliate.

Exemple: Nu am căutat exemple, însă unele site-uri menționate mai sus au și grupuri online.

Social Media

De ce funcționează: Deoarece tot mai mulți oameni folosesc rețelele sociale și pierd timp tot mai mult pe ele. Magazinele știu asta și de aceea investesc bugete consistente în promovarea de produse pe aceste platforme. Rețele pe care poți să promovezi ar fi: Facebook (prin pagină dedicată unei nișe sau profilul), Instagram, Pinterest.

Provocări: Cândva afilierea mergea destul de bine prin intermediul paginilor pe Facebook. Însă datorită unor actualizări, Facebook a redus foarte mult din traficul organic către aceste pagini sau persoane. În plus ai nevoie de timp pentru a-ți crește audiența, ingeniozitate pentru a realiza postări atractive care e posibil în final să nu apară la prea multă lume.

Exemple: Nu am căutat, însă nu prea am mai văzut în ultimul timp afiliați care să mai folosească paginile pe Facebook. În schimb pe Instagram afilierea s-ar putea să mearga destul de bine.

  • Email Marketing
  • Podcast-uri
  • Webinarii
  • Produse digitale

Dacă mai ști și alte tipuri de proiecte pentru marketing-ul afiliat te rog să le lași în comentarii.

Imagine articol: Image by rawpixel.com on Freepik

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button